V Amsterdamu zkoušejí nový ekonomický model

V Amsterdamu zkoušejí nový ekonomický model. Nevěstinec řízený prostitutkami

Ekonomický model uvedl magistrát v život, to by se u nás stát nemohlo, protože to má hlavu a patu a je to užitečné . Pražský magistrát do problémů radši nevstupuje, aby jej nikdo nenařkl, že prostituci řídí. A tak dělá již 25 let, že neexistuje a problémy řeší represemi. Ještě se však mají naši radní co učita co třeba v Amsterdamu?

V nizozemském Amsterdamu začátkem týdne otevřeli nový nevěstinec, který má vyzkoušet úplně nový ekonomický model. Vznik nevěstince inicioval samotný magistrát města a sexuální pracovnice by si podnik měly řídit samy. Město si od toho slibuje zlepšení pracovních podmínek, uvedl britský list Guardian. Prostituce je v Nizozemsku legální od roku 2000.

Prostituci v Nizozemsku legalizovali v roce 2000 a příjmy z ní tak podléhají zdanění. Vlastníci podniků nabízejících erotické služby si musí opatřit podnikatelské oprávnění a dodržovat místní vyhlášky.

Úvěr na rozjezd podnikání iniciativě My Red Light, která nevěstinec provozuje, poskytl nizozemský finanční ústav Rabobank. V podniku bude pracovat zhruba 40 sexuálních pracovnic a pracovníků, kteří budou mít k dispozici celkem čtyři budovy.

Projekt iniciovalo město, dál se ho neúčastní I když iniciativa původně vzešla ze strany města, to už bude nadále hrát jen roli pozorovatele. „V tuto chvíli už se v projektu dále neangažujeme – jen ho budeme příští dva roky monitorovat,“ uvedla ředitelka městského programu Sonja Polová.„Iniciativa je pro město zajímavá, neboť může přispět k emancipaci sexuálních pracovníků a pracovnic v Amesterdamu a může více z nich inspirovat k podnikání na volné noze,“ dodala.Masérské kurzy i školení v účetnictví  Výhledově iniciativa plánuje i organizaci nejrůznějších školení a kurzů. „Uvažujeme o masérských kurzech, ale i o školeních v účetnictví a finančních aspektech práce,“ řekla k tomu Guardianu členka dozorčí rady iniciativy My Red Light Marieke de Ridderová.„Pokud to vyjde, budeme mít pro prostituci úplně nový model,“ věří de Ridderová.

https://www.novinky.cz/ekonomika/438199-v-amsterdamu-zkouseji-novy-ekonomicky-model-nevestinec-rizeny-prostitutkami.html

Anketa

Souhlasíte s legalizací prostituce?

Ano

89.7%

Ne

10.3%

Celkem hlasovalo 243 čtenářů.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Marek Stoniš  šéfredaktor Reflexu

Předseda české sociální demokracie a premiér Sobotka se koncem minulého týdne pravděpodobně dostal na římském summitu Evropské unie do zvláště vydařeného funkcionářského rauše. Jinak si lze jen těžko představit, že jakýkoli náš vrcholný politik může období hrůzného protektorátu, světových válek nebo komunistické totality srovnat s devadesátými lety minulého století.

Jistě, pro malého Slávka asi nebyla ta doba tak opojná a svobodná jako pro nás ostatní, kteří si užívali zhroucení husákovského režimu a znovunastolení standardní parlamentní demokracie. Se svým malým kamarádem, právníčkem Pokorným, tehdy Sobotka ještě tahal kačenku po schůzích malých socánků. O tom, že až vyroste a dostane nějakou funkcičku, někomu společně střelí za babku nějaký státní důl, se jim zatím mohlo jen snít.

Ale abychom nebyli jenom jízliví – v mnohém má samozřejmě Bohuslav Sobotka pravdu. Pro něj musí být představa, že znovu žije v devadesátých letech, skutečnou noční můrou: Žádné evropské strukturální fondy a dotace, z nichž se dají uspokojovat zájmy kamarádů a jejich kamarádů, žádné elektronické buzerace občanstva, registry všeho a všech, žádné zákony, které činí ze zpovykaného úřednictva doživotně zajištěnou kastu nedotknutelných, žádná inkluze nebo institucionální boj za práva menšin velkých, středních, menších i těch nejmenších, dokonce žádné zákazy kouření v hospodách.

Je možná velká škoda, že pro posílení vzývané jednoty a solidarity nevyužijí evropské diamantové mozky Sobotkova talentu, kreativity a výřečnosti a nevyšlou právě jeho na velkou přesvědčovací celoevropskou misi o užitečnosti EU. Krize důvěry občanů k bruselským elitám by byla překonána dříve, než Sobotka řekne slovo „soudržnost“.

Možná dokonce kdyby jej už před rokem ukázali Britům coby vzor moderního evropského politika a nechali ho před nimi promluvit jeho vytříbenou angličtinou o perspektivách jednotné Unie, nikdy by k brexitu nedošlo. Nebo stačilo ještě méně – třeba aby si Britové přečetli něco tak průrazného a nezpochybnitelného, jako je Sobotkův poslední příspěvek na sociálních sítích o tom, že „římský summit má být podnětem k moderní EU“ a že klíčové je „obnovit důvěru Evropanů“.

Samozřejmě že Sobotka a jemu podobní eurohujeři dělají pravý opak toho, co deklarují. Původní krásnou myšlenku evropského volného obchodu a svobodného pohybu zcela zdiskreditovali a dělají vše pro to, aby si mohl běžný Evropan třeba za deset patnáct let říci: Po zkušenosti s Angelou Merkelovou, Françoisem Hollandem, Jeanem-Claudem Junckerem, Martinem Schulzem, Donaldem Tuskem nebo Bohuslavem Sobotkou je dobře, že už nejsme součástí EU.

Reflex 30.března

 

Vážení, dovoluji si předložit malé zamyšlení z kterého mrazí. Nicméně, by leccos vysvětlovalo, neboť Čínské investice jsou zatím u nás zanedbatelné a jdou pouze do privátního sektoru.

Čínské peníze a české vyznamenání, jak se to rýmuje

 

 

Jde do tuhého. Mají prezident a ČSSD od Číňanů získat peníze na volby jako odměnu za negativní přístup k dalajlamovi? Toto podezření vyslovil v ČT komentátor Nováček, známý svou seriózností. Servilní prohlášení čtyř nejvyšších představitelů republiky na téma „dalajlama“ a nepochopitelná aféra kolem vyznamenání pana Bradyho podezření zesilují. Pokud by se uvedené potvrdilo, měli bychom před očima první velezradu (prezident) či vlastizradu (politické vedení země). Nešlo by o případ politický, nýbrž kriminální. Znamenal by pád prezidenta i ČSSD a nové volby. Babišova cesta k moci by se výrazně zkrátila.

Mezi prezidentem a ministrem kultury padla obvinění, která situaci zahustila, a nelze je proto – jako obvykle u prezidenta – přejít posměchem či zapomenout. Čínské peníze a aféra Brady spolu mohou souviset. Pokud lže prezident, měl by nabídnout abdikaci. Ne-li, totéž by musel udělat ministr Herman. Na jeho straně je ale přesila faktů a indicií. Mluví pro něj i nečekaná hrubost, s níž na něj Hrad útočí. Po prohlášení pana Bradyho musí prezident obvinit ze lži jeho. Jak se takové obvinění téměř devadesátiletého muže bude prezidentovi říkat?

Může se náhle objevit nějaký strýc s igelitkou, jenž prohlásí, že do Kanady zprávu o udělení řádu telefonoval jako vtip on. Mohl by mít i svědka, nějakého Citróna, který u toho telefonátu byl. U rozhovoru ministra s prezidentem, kde mělo dojít k vyhrožování, byli dva ministři, Mládek a Ťok, ale nic neslyšeli, protože neposlouchali. Slyšet či neslyšet náleží k dovednostem zkušených ministrů.

Nemůžeme mlčet

Ať už to s věrohodností čínských peněz dopadne jakkoli, obvinění prezidenta, že vydírá s vyznamenáními, je velmi vážné. Agresí proti dalajlamovi a ministrovi kultury zesílil podezření, že mu Číňané vylepší kampaň. Vlezlé prohlášení tří sociálních demokratů (v roli představitelů státu) směrované k Pekingu má stejný účinek.

Poslankyně Němcová vyzvala sněmovnu ke slavnostnímu shromáždění, které by Jiřímu Bradymu za celoživotní úsilí poděkovalo. Píše ve své výzvě: Ministr vlády byl vydírán. Potvrdí-li se jeho slova, musí na to demokratická společnost reagovat. K případu se musí vyjádřit vláda jako celek, Poslanecká sněmovna i občané. Nemůžeme mlčky přihlížet pokračující destrukci demokratického života v naší zemi.

Nechodit, nebrat, vracet

Co udělá sněmovna či vláda, nevím. Řada osobností už ohlásila svou neúčast na udílení vyznamenání. Ostatní občané by je měli následovat. Na Hrad by neměli chodit, pozvánky vracet a nic od prezidenta nebrat. Kdo už něco dostal, měl by to vrátit. Tajné služby by měly učinit jasno ve vztazích prezidenta a vlády k „čínským investorům“. Maximální úsilí k objasnění by měla vyvinout i vláda.

Zeman má ještě jednu možnost, jak z aféry vyklouznout. Nabalit na ni co nejvíc nejrůznějších verzí a výkladů, jež se navzájem vyvracejí. Čili spustit kanonádu protichůdných lží, mezi které se může zamíchat i pravda. V té palbě se pak už nikdo nevyzná a lidem začne být jedno, co se vlastně událo. Je to metoda ruská, postavit lež i pravdu na stejnou úroveň.

Situace je vážná i ubohá zároveň. Vážný je prezidentův útok na důstojnost jeho úřadu a ubohý je útok na pana Bradyho, vážná je servilita vlády k Číně a ubohý je obsah toho prohlášení. Pokud se vše neobjasní, budeme žít v zemi, jejíž vedení možná přijímá finanční dávky od cizí mocnosti a jejíž prezident vydírá občany s použitím udílení řádů a vyznamenání. To se pak můžeme dočkat, že Řád TGM dostane i Jakeš.

Karel Steigerwald26. října 2016 • 18:00

http://www.reflex.cz/clanek/komentare/75493/cinske-penize-a-ceske-vyznamenani-jak-se-to-rymuje.html

 

 hlavní výhrady SPEP k návrhu zákona o regulaci prostituce 115/2013. Jedná se o výhrady k obsahu návrhu. SPEP je toho názoru, že stát svou přehnanou snahou o regulaci, často bez zjevného důvodu a bez srozumitelného cíle, více problémů vytváří, nežli řeší. 

Hlavní nedostatky navrhované normy lze shrnout v následujících bodech:

Navrhovaná norma svým obsahem prostituci nereguluje, nýbrž potírá, osoby provozující prostituci považuje za „společensky nevyhovující“ a zasahuje do svobody rozhodování fyzických osob.

1) Navrhovaná norma zaváděním všemožných registračních povinností ve svém důsledku pouze zvyšuje pravděpodobnost jejího porušování a obcházení, jak ze strany osob provozujících prostituci, tak ze strany osob provozujících zařízení k prostituci.

2) Navrhovaná norma u provozovatelů zařízení sloužících k prostituci a u provozování prostituce v objektech sloužících k bydlení podmiňuje jejich činnost vydáním oprávnění, na které však není právní nárok, čímž dochází ke zcela zjevnému omezování práva podnikat v daném oboru.

3) Navrhovaná norma naprosto nedomýšlí systém a způsob provádění kontrol v objektech sloužících k bydlení.

4) Navrhovaná norma obsahuje právně nedefinované termíny dávající orgánům státní správy možnost zcela svévolného rozhodování a otevírá široké možnosti pro bujení korupce ve státní správě.

5) Navrhovaná norma ve svém důsledku přináší neúměrné administrativní zatížení spojené s vysokými náklady státního rozpočtu a nabýváním úředního aparátu v době plánovaných státních úspor.

6) Navrhovaná norma vychází z již neplatné právní úpravy.

Ad. 1) Obecně lze říci, že navrhovatel zákona nepřichází s úmyslem společensky přijatelným způsobem regulovat provozování prostituce na území České republiky, ale pod zástěrkou regulacezakotvit taková pravidla, která výkon prostituce ve svém důsledku potírají a vedou k vzniku, udržování a prohlubování společensky nepřijatelných a nežádoucích jevů provázejících prostituci. Skutečnost, že zákon je postaven na předpokladu, že prostituce je nežádoucí jev, staví osoby provozující prostituci a i jejich zákazníky či osoby poskytující jim své služby v rámci řádného výkonu podnikání do pozice, kdy jsou tyto osoby označeny nálepkou „společensky nevyhovujících“ osob. V této souvislosti navrhovatel vůbec neakcentuje svobodnou volbu osob, které se rozhodly provozovat prostituci jako zdroj své obživy, čímž návrh zasahuje do oblasti základních lidských práv.

Ad. 2) Uvedenou nálepku „společensky nevyhovujících osob“ pak navrhovatel pouze podtrhuje tím, že stanovuje registrační povinnost jak osob provozujících prostituci, tak osob provozujících zařízení sloužících k prostituci, a to v takovém rozsahu, který ve svém důsledku nepovede k regulaci prostituce, ale k prohloubení protiprávních jednání osob, které budou takovou registraci odmítat. Dle návrhu může prostituci provozovat pouze osoba, která má potřebné oprávnění udělené orgán obce. Osoba provozující prostituci pak nejen že musí dokládat veškeré své osobní údaje, lékařské zprávy a fotografie, ale tyto budou evidovány jak v registru Ministerstva průmyslu a obchodu, tak u specializovaného lékaře, tak u svého odborného lékaře, tak u provozovatele zařízení a dokonce i před svými zákazníky budou povinny své osobní údaje sdělovat. V této souvislosti je zcela pomíjen fakt, že prostituce je postavena na anonymitě osob ji poskytujících (např. studentky vysokých škol považují prostituci za snadnou možnost přivýdělku ke studiu, přičemž veřejné uvádění takové osoby jako prostitutky ve veřejných rejstřících může velmi negativně ovlivnit její život následující po studiích), což v konečném důsledku povede pouze k obcházení navrhované normy v masovém rozsahu.

Ad. 3) Navrhovatel normy pak, pokud u osob provozujících prostituci tuto reguluje, zákazem provozu prostituce na veřejných prostranstvích, resp. povolením prostituce pouze v zařízeních sloužících k prostituci a prostorům sloužícím k bydlení, zcela znemožňuje tzv. „legální“ výkon prostituce tím, že i provozovatelé zařízení, jakož i vlastníci či uživatelé prostor sloužících k bydlení, mohou v těchto prostorách umožnit výkon prostituce pouze na základě povolení, na které však neexistuje právní nárok. O těchto povoleních pak má dle návrhu rozhodovat rada obce, přičemž k jejímu negativnímu stanovisku postačí téměř vše. Navrhovatel tak touto normou vytváří neudržitelný stav, kdy budou případně existovat osoby splňující podmínky k provozu prostituce, ale nebudou existovat žádné prostory, v nichž by mohla být prostituce těmito osobami vykonávána, což ve svém důsledku opět povede k provozování prostituce v rozporu a navrhovanou normou. Navrhovatel normy tak nejenže naprosto nedůvodně omezuje vlastníky takových prostor a omezuje jejich podnikání, ale sám vytváří velmi široký prostor pro vznik přestupků, správních deliktů. V tomto směru pak stejně působí právo úřadu příslušné oprávnění pozastavit nebo zrušit, kdy proti tomuto rozhodnutí úřadu pak neexistuje žádná obrana. Ve své podstatě tak norma neřeší regulaci prostituce, ale její naprosté odstranění, což, jak je z historického pohledu patrné, není správné řešení.

Ad. 4) V souvislosti s předchozím bodem, a to především ve vztahu k prostorám určeným k bydlení navrhovatel neřeší otázku případné kontroly prostor, v nichž bude provozována prostituce bez povolení. Pokud bude vše probíhat za zavřenými dveřmi, nemá žádný z kontrolních orgánů možnost do takového bytu vstoupit, neboť tím by se kontrolní orgán dopustil trestného činu, když do obydlí je možné vstoupit pouze za podmínek stanovených trestním řádem a pouze osobami v trestním řádu uvedenými. Každý byt tak dle tohoto návrhu zákona bude tzv. podezřelým prostorem, v němž může být provozována prostituce, což zcela evidentně právní jistotě nepřidává.

Ad. 5) V neposlední řadě je nutné poukázat na značnou kazuičnost navrhované právní normy, kdy mnohá ustanovení obsahují takové termíny, jejichž obsah není nikterak definován, čímž navrhovatel dává velmi široký prostor pro výklad právní normy, zakotvuje právní nejistotu a orgánům veřejné správy dává do rukou zbraň umožňující naprostou zvůli jejich rozhodování (např. veřejné pohoršení, obecně nepřijatelný způsob ohrožení mravnosti). Široký prostor se také otvírá pro korupční jednání, proti němuž dnešní justice tak vehementně bojuje.

Ad. 6) Navržená norma zavedením mnoha povinností, které musí osoby provozující prostituci a zařízení sloužící k provozování prostituce splňovat a dokládat dalším osobám, orgánům a institucím, tyto osoby, orgány a instituce pak musí o příslušných skutečnostech vést evidence, vydávat různá potvrzení a doklady, zavést centralizovaný informační systém, přijmout mnoho legislativních změn a nových zákonů či vyhlášek, tak přináší neúměrné administrativní a finanční zatížení pro stát, který bude muset vytvořit nové registry, dokumenty, informační systémy, kontrolní orgány, tak aby mohl navržený zákon v praxi skutečně fungovat.

Ad. 7) Pouze jako poznámka na závěr, celý návrh zákona je postaven na v současné době již neplatné právní úpravě, kdy odkazuje na zákony č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, a zákon č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, jakož i uvádí právní terminologii, která je již od 1. 1. 2014 nahrazena novou terminologií dle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění.